Ausgabe zur INTERGASTRA 2018

14 GRÜNDERMESSE NEWCOME TEXT & BILD: LANDESMESSE STUTTGART GMBH MESSEPIAZZA 1 70629 STUTTGART GERMANY S tart-ups boomen und entwickeln mehr visi- onäre Tools, Produkte und Dienstleistungen denn je. Die zum zweiten Mal im Rahmen der europäischen Fachmesse Intergastra statt- findende Newcome bietet den Gründern eine Plattform, ihre Innovation für den Gastro- und Hotelbereich zu präsentieren. Auf einer Sonderfläche von mehr als 1.000 Quadratmetern bietet die Veranstaltung die Möglichkeit, sich und seine Produkte rund 100.000 Fach- besuchern zu präsentieren. Unterschiedliche Beteiligungs- pakete gewährleisten, dass die Start-ups den idealen Auftritt für ihr Unternehmen finden. Partner sind der Hotel- und Gaststättenverband Dehoga Ba- den-Württemberg e. V. und das Ifex, die Initiative für Existenz- gründungen und Unternehmens- nachfolge des Ministeriums für Finanzen und Wirtschaft Baden- Württemberg. Elevator-Pitch: In drei Minuten zum Erfolg Wer seine Ideen gut verkau- fen will, muss mitreißen können und wissen, mit welchen Argu- menten in wenigen Augenbli- cken aus Zuhörern Unterstützer werden. Der Elevator-Pitch auf der Dehoga-Bühne gibt Grün- dern genau diese Möglichkeit. Inspiriert von einem kurzen Fahrstuhlgespräch, für das nicht mehr als drei Minuten Zeit blei- ben, präsentieren potentielle Gastro-Gründer ihre Konzepte auf der Showbühne renommier- ten Branchenexperten. Die Sie- ger treten in weiteren Wettbe- werben gegeneinander an, der 1. Preis im Landesfinale ist mit 3.000 Euro dotiert. Volle Innovationskraft voraus Der Intergastra Innovations- preis, der während der feierli- chen Eröffnung der Intergastra 2018 verliehen wird, zeichnet bereits zum zehnten Mal heraus- ragende Konzepte aus den Be- reichen Küchentechnik, Design, Food und Beverage, Objekt- und Facilitymanagement, Nachhal- tigkeit und Produktivität sowie Verkaufsförderung aus. Anmel- deschluss war der 15. Oktober 2017, eine hochkarätige drei- zehnköpfige Fachjury wählte im Vorfeld der Messe die Sieger. Ein vielfältiges Rahmenprogramm Auch wer nicht an einem der Wettbewerbe teilnimmt, hat auf der Newcome garantiert keine Langweile. Das spannende Pro- gramm bietet zahlreiche Vor- träge und Diskussionen im Zu- kunftslabor und Möglichkeiten zum Netzwerken und Austausch mit erfahrenen Gastro-Experten. Besucher können außerdem ei- nen Blick in die Zukunft der Gastronomie werfen, denn die Ergebnisse des Wettbewerbs „Restaurant der Zukunft“ wer- den ebenfalls im Newcome-Be- reich ausgestellt. Förderung, Anmeldung und weitere Infos Das Land Baden-Württemberg fördert über das Ifex Gründer und Gründerinnen mit einem fünfzigprozentigen Zuschuss auf die Netto-Standgebühren, sofern das gegründete oder zu gründende Unternehmen seinen Sitz in Baden-Württemberg hat und noch nicht länger als drei Jahre am Markt ist. Weitere Infos zur Newcome, dem Intergastra Innovations- preis und dem Elevator-Pitch finden Sie unter: www.elevatorpitchbw.de www.intergastra.de/innovati- onspreis The start-up trade fair Newcome S tart-ups are booming and developing more visionary tools, pro- ducts and services then ever before. Newcome, which will be staged for the second time as part of the Eu- ropean trade fair Intergastra, will offer start-ups a platform to present their innovations for the hotel and restaurant industry. Covering a special area of more than 1,000 square metres, New- come will provide an opportuni- ty for start-ups to present their company and products to around 100,00 trade visitors. Different participation packages will ensure that the start-ups find the ideal presentation framework for their company. The partners of Newcome are the Baden-Württemberg branch of the German Hotel and Restaurant Association (DEHOGA) and Ifex, the initiative for start-ups and business transfer of the Baden- Württemberg Ministry of Finance and Economics. Elevator Pitch: success in just three minutes Anyone wanting to successfully sell their ideas must be convinc- ing and know what arguments turn listeners into supporters in just a few moments. The Eleva- tor Pitch on the Dehoga stage will offer start-ups precisely this op- portunity. Inspired by a short dis- cussion in an elevator, for which no more than three minutes are available, potential restaurant start-ups will present their con- cepts to renowned industry ex- perts on the show stage. The winners will compete against one another in other competitions. The winner of the first prize in the regional final will receive €3,000. Full speed ahead with inno- vation The Intergastra Innovation Prize, which will be presented dur- ing the official opening of Inter- gastra 2018, will honour for the tenth time outstanding concepts in the areas of kitchen technol- ogy, design, food and beverages, building and facility manage- ment, sustainability, productivity and sales promotion. The closing date for entries was 15 October 2017. A first-class jury with 13 members will select the winners during the run-up to Intergastra 2018. Varied accompanying programme Anyone not taking part in one of the competitions will also cer- tainly not be bored during New- come. The exciting programme will feature a large number of talks and discussions in the Fu- ture Laboratory, and will provide opportunities for networking and the exchange of information and opinions with experienced restau- rant experts. Visitors will also be able to gain an insight into the future of gastronomy since the results of the competition enti- tled "Restaurant of the future" will be presented in the Newcome section. Financial support, registration and further information The Ifex initiative of the federal state of Baden-Württemberg pro- vides start-ups with financial sup- port in the form of a 50% grant for the net stand hire changes if the established or yet to be es- tablished company is domiciled in Baden-Württemberg and has not been on the market for more than three years. You can find further informati- on on Newcome, the Intergas- tra Innovation Prize and the Elevator Pitch at: www.elevatorpitchbw.de www.intergastra.de/innovati- onspreis The world of hospitality – this is the claim by Intergastra, one of the most important Euro- pean trade fairs for gastronomy, hotels and dedicated hosts. In 2016, the comprehensive exhibi- tion programme across more than 100,000 square metres of exhibi- tion space brought together just under 100,000 visitors and around 1,500 exhibitors from Germany and abroad. And the success story is con- tinuing: with the construction of the new exhibition hall 10, Messe Stuttgart will have an area of 115,000 square metres and therefore even more space for in- novations and trends from 2018 onwards. The event therefore lives up to these high expectations and regularly receives top marks from exhibitors and trade visitors alike. Kitchen technology and food, ambience and equipment, ser- vices, handmade ice cream, bev- erages and coffee: these are the topics on which trade visitors from Germany and abroad obtain infor- mation, and which also encourage them to think outside the box. The hospitable heart of Germany beats here in the south-west where, at the start of the year, Intergastra showcases innovations and trends, and provides many opportunities for the exchange of expert opin- ions and ideas. Kickstart für Jungunternehmer: Die Gründermesse Newcome • Intergastra gestaltet die Zukunft der Hoga-Start-ups • Potentielle Gastro-Gründer präsentieren ihre Konzepte renommierten Branchenexperten

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